AGATHA CHRISTIE

Λίστα Θεατρικών Έργων

Αγκάθα Κρίστι

Για να ακούσετε το θεατρικό έργο, πατήστε πάνω στον τίτλο της ηχογράφησης.

Λιστα Ηχογραφησεων

Λίγα λόγια για τον Συγγραφέα:

Η Αγκάθα Μαίρη Κλαρίσσα Μίλερ, Λαίδη Μάλλοουαν (Agatha Mary Clarissa Miller, Lady Mallowan, 15 Σεπτεμβρίου 1890 - 12 Ιανουαρίου 1976), γνωστή κυρίως με το όνομα Αγκάθα Κρίστι (Agatha Christie), ήταν Αγγλίδα (γεννήθηκε στο Ντέβον και μεγάλωσε στο Άσφιλντ) συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων. Έγραψε επίσης ρομαντικά μυθιστορήματα με το ψευδώνυμο Μαίρη Γουέστμακοτ (Mary Westmacott) και 15 συλλογές διηγημάτων, αλλά είναι γνωστή κυρίως για τα 80 αστυνομικά της μυθιστορήματα.

Η δουλειά της στα μυθιστορήματα αυτά, στα οποία πρωταγωνιστούν οι ντετέκτιβ Ηρακλής Πουαρό και Μις Τζέιν Μαρπλ, της έδωσε τον τίτλο της «Βασίλισσας του Εγκλήματος» και την έκανε έναν από τους πιο σημαντικούς συγγραφείς στην εξέλιξη του λογοτεχνικού αυτού ρεύματος.
Παρόλο που οι Πουαρό και Μαρπλ είναι από τους πιο γνωστούς φανταστικούς ντετέκτιβ που επινόησε η Κρίστι, υπήρξαν κι άλλοι παρόμοιοι, όπως το ζευγάρι Τόμι και Τoυπενς, οι οποίοι, αντιθέτως με τους υπόλοιπους της ντετέκτιβ, τους αγγίζει ο χρόνος κατά την πάροδο των χρόνων. Από τα πιο γνωστά τους μυθιστορήματα είναι η πρώτη τους εμφάνιση στο Σύντροφοι στο Έγκλημα και Οι Άγγελοι δεν Φλυαρούν. Άλλοι ντετέκτιβ της Κρίστι, όπως ο Πάρκερ Πάιν και ο κύριος Χάρλεϊ Κουττίν, εμφανίστηκαν σε σύντομες ιστορίες, αλλά υπόλοιποι, όπως ο αρχιεπιθεωρητής Τζαπ και η Αριάδνη Όλιβερ, συνόδευαν τους Πουαρό και Μαρπλ στα μυθιστορήματά τους. Το 1975 σκότωσε τους δύο αγαπημένους της ήρωες, τον Ηρακλή Πουαρό στο μυθιστόρημα Αυλαία και τη Μις Μάρπλ στο Sleeping Murder.
Εκτιμάται ότι τα βιβλία της έχουν πουλήσει 1 δισεκατομμύριο αντίτυπα στα αγγλικά, και ένα ακόμη δισεκατομμύριο σε 103 άλλες γλώσσες.
Από τις σκηνικές επιτυχίες της Αγκάθα Κρίστι μεγαλύτερη είναι The Mousetrap (Η ποντικοπαγίδα), που παίζεται στο Λονδίνο από το 1952 μέχρι σήμερα (2012) και η θεατρική προσαρμογή του Ten Little Niggers (Δέκα μικροί νέγροι) ― ελλην. μετάφρ. Κωστής Λειβαδέας, "ΔΩΔΩΝΗ"
Τα περισσότερα από τα βιβλία της έχουν μεταφερθεί στον κινηματογράφο (μερικά μάλιστα πολλές φορές, όπως το Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές και το Έγκλημα στον Νείλο). Επίσης πολλά έχουν μεταφερθεί στην τηλεόραση, στο ράδιο και έχουν εμπνεύσει ηλεκτρονικά παιχνίδια και κόμικς.
Το 2007, ο Άγγλος συγγραφέας Μπράιαν Άλντις (Brian Aldiss) είπε ότι η Αγκάθα Κρίστι του είχε πει ότι έγραφε τα βιβλία της μέχρι το τελευταίο κεφάλαιο και μετά αποφάσιζε ποιος χαρακτήρας ήταν λιγότερο πιθανό να εκληφθεί ως ύποπτος. Ακολούθως έκανε τις απαραίτητες αλλαγές στο κείμενο για να «ενοχοποιήσει» το χαρακτήρα αυτό.
Πριν ασχοληθεί με τη συγγραφή βιβλίων, εργάστηκε ως βοηθός φαρμακοποιού στην αεροπορία, την περίοδο του Α' Παγκοσμίου πολέμου. Ίσως και για αυτό σε πολλά μυθιστορήματά της, τα δηλητήρια είχαν και εξέχουσα θέση στην πλοκή.


Λίγα λόγια για τα ηχογρφημένα έργα:

Μια νύχτα με ομίχλη, σε ένα απομονωμένο σπίτι στην Ουαλία, φθάνει ένας ταξιδιώτης με σκοπό να ζητήσει βοήθεια μετά από ένα ατύχημα που είχε στο δρόμο.

Μπαίνοντας από την ανοιχτή μπαλκονόπορτα βρίσκει το πτώμα του ιδιοκτήτη του σπιτιού και τη σύζυγό του να κρατά ένα όπλο. Όλα δείχνουν πως εκείνη είναι η δολοφόνος του συζύγου της. Ή μήπως όχι; Μυστικά από το παρελθόν, κρυφά μίση και πάθη αποκαλύπτονται σιγά σιγά καθώς γνωρίζουμε και τους υπόλοιπους χαρακτήρες του έργου όπου ο καθένας από αυτούς θα μπορούσε τελικά να είναι ο πραγματικός δολοφόνος.

Ένα κλασσικό δείγμα γραφής της κορυφαίας συγγραφέως αστυνομικής λογοτεχνίας Αγκάθα Κρίστι. Σε μια ατμοσφαιρική παράσταση με την αισθητική των φιλμ νουάρ, οι θεατές γίνονται συμμέτοχοι στην προσπάθεια ανεύρεσης του δολοφόνου ενώ οι συνεχείς ανατροπές προκαλούν εκπλήξεις μέχρι την τελευταία σκηνή του έργου.

Οι συντελεστές του έργου στο "Θέατρο της Νύχτας".

  • ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Ευαγγελία Κατσάλη
  • ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Βασίλης Δημητρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νίκος Κροντηράς
  • ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Χρήστος Πάρλας, Πέμη Ζούνη, Τζέση Παπουτσή, Μανόλης Βαμβακούσης, Τιτίκα Νικηφοράκη, Νίκος Δαφνής, Γιάννης Μπέζος, Σταύρος Ξενίδης, Γιάννης Βόγλης.
  • ΡΥΘΜΗΣΗ ΗΧΟΥ: Χριστίνα Σκάτζικα
  • ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Αιμηλία Κτενά
  • ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ: 1990
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 1 ώρες και 59 λεπτά

Έχοντας πωλήσει μέχρι σήμερα περισσότερα από 115 εκατομμύρια αντίτυπα, το βιβλίο «Δέκα Μικροί Νέγροι» (Ten Little Niggers) γραμμένο το 1939, είναι το πλέον ευπώλητο αστυνομικό μυθιστόρημα όλων των εποχών. Υπάρχει λόγος για αυτό.

Στην Αγγλία της δεκαετίας του 1930, δέκα πρόσωπα με διαφορετικές κοινωνικές καταβολές καλούνται σε ένα απομονωμένο νησί. Σύντομα, με βάση ένα παιδικό τραγούδι, οι δέκα μικροί νέγροι (ή ινδιάνοι σε άλλες εκδόσεις) ξεκινούν να σκοτώνονται.
Μια ηχογραφημένη φωνή τους πληροφορεί ότι όλοι τους έχουν διαπράξει ένα φόνο, για τον οποίο δεν έχουν καταδικαστεί λόγω αδυναμίας της αστυνομίας να τεκμηριώσει την ενοχή τους. Χωρίς έξοδο διαφυγής, οι δέκα γίνονται εννιά, μετά οκτώ, μετά επτά κ.ο.κ., ώσπου στο τέλος δεν απομένει κανένας. Δέκα νεκροί βρίσκονται στο νησί, χωρίς η αστυνομία να μπορεί να συνδέσει οποιοδήποτε με τους φόνους. Ένας από τους δέκα πρέπει να είναι ο δολοφόνος, αλλά κανένας δεν θα μπορούσε να είναι. Και τώρα που όλοι έχουν πεθάνει, μόνο ένα γράμμα του νεκρού δολοφόνου μπορεί να αποκαλύψει την αλήθεια.

Οι συντελεστές του έργου στην εκπομπή "Από το ελληνικό και ξένο δραματολόγιο".

  • ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Κωστής Λειβαδέας
  • ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Καίτη Γκίλη Αλεξίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κωστής Λειβαδέας
  • ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Θόδωρος Συριώτης, Χρυσούλα Διαβάτη, Χρήστος Πάρλας, Μιράντα Κουνελάκη, Πέρη Ποράβου, Στάθης Ψάλτης, Χρήστος Κατσιγιάννης, Άννα Παϊταζή, Ζώρας Τσάπελης, Χρήστος Δοξαράς.
  • ΡΥΘΜΗΣΗ ΗΧΟΥ: Τέλης Γράψας
  • ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΗΧΩΝ: Γίτσα Βαλμά
  • ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ: 1977
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 1 ώρες και 49 λεπτά

ΈΤο σημερινό έργο αρχικά γράφτηκε σαν μυθιστόρημα με τον τίτλο «The hallow» και κυκλοφόρησε στο Ηνωμένο Βασίλειο το 1946. Μετά από 5 χρόνια η Αγκάθα Κρίστι διασκεύασε θεατρικά την ιστορία με κάποιες μικρές αλλαγές. Το 1951 το έργο ανέβηκε σε σκηνοθεσία Hubert Gregg.

«… Κυρίες μου και κύριοι, συγχωρήστε την απότομη είσοδό μου στο σπιτικό σας από τον κήπο. Είμαι η Βερόνικα Γκρέι, γειτόνισσά σας, λαίδη Άγκαντελ. Μένω σε αυτό το απαίσιο αγροτόσπιτο δίπλα σας και μου συνέβη κάτι πραγματικά ανόητο: δεν υπάρχει ίχνος αναπτήρα σε ολόκληρο το σπίτι μου. Κι έτσι τι να έκανα; Ήρθα να σας παρακαλέσω να μου δανείσετε λίγα σπίρτα…»

Φθινόπωρο 1950. Απόγευμα Παρασκευής. Δεκαοκτώ μίλια έξω από το Λονδίνο. Το ζεύγος Άγκατελ έχει προσκαλέσει στην έπαυλή τους (όπου φιλοξενούν την ταλαντούχα και γοητευτική γλύπτρια Ενριέττα) περιμένουν τους προσκεκλημένους τους. Η ξαφνική εμφάνιση της Βερόνικα και μία σειρά από γεγονότα, ένας φόνος… Και θα…

ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΣΤΟ "ΤΡΙΤΟ"
Οι συντελεστές του έργου στην εκπομπή "Θεατρική Βραδιά".

  • ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Νίκος Κροντηράς
  • ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Καίτη Γκίλη Αλεξίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νίκος Κροντηράς
  • ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Βούλα Ζουμπουλάκη, Γρηγόρης Βαφειάς, Έλενα Ναθαναήλ, Βαγγελιώ Κατσάλη, Μάκης Ρευματάς, Κώστας Αρζόγλου, Τζένη Σαμπάνη, Νόκος Γαλανός, Κική Σταυροπούλου, Ρίκα Διαλινά, Γιώργος Δάνης, Θάνος Καληώρας.
  • ΡΥΘΜΗΣΗ ΗΧΟΥ: Χριστίνα Σκάτζικα
  • ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΗΧΩΝ: Φανή Σιώρη
  • ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: Δημήτρης Φραγγουδάκης
  • ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ: 1988 (28 Νοεμβρίου)
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 1 ώρες και 57 λεπτά

Άλλο ένα αστυνομικό έργο της Αγκάθα Κρίστι, γραμμένο το 1929 (The Cornish Mystery), γεμάτο μυστήριο και αγωνιά. Η υπόθεση της ιστορίας εκτυλίσσεται μέσα από τη διήγηση του Χάστινγκς, του αιώνια πιστού φίλου του Πουαρό.

Ένα πρωί εισβάλλει στο γραφείο του δαιμόνιου ντετέκτιβ μια πολύ ανήσυχη και ταραγμένη μεσήλικη γυναίκα, η κυρία Πένγκλεϊ. Αρχικά δεν ξέρει πως να χειριστεί το θέμα και διστάζει να μιλήσει, αλλά ύστερα από λίγο ξεπερνά τους δισταγμούς της και αποκαλύπτει στον Πουαρό και τον Χάστινγκς τους φόβους της: Υποψιάζεται πως ο άντρας της θέλει να τη σκοτώσει με μικρές δόσεις δηλητηρίου που ρίχνει στο φαγητό της.
Ο Πουαρό τη ρώτα γιατί νομίζει κάτι τέτοιο κι εκείνη του απαντά ότι ύστερα από κάθε γεύμα αισθάνεται στομαχικές διαταραχές και αδιαθεσία που εξαφανίζονται κάθε Σαββατοκύριακο που ο άντρας της λείπει από το σπίτι τους.

Ο γιατρός τον οποίον επισκέπτεται για να μάθει που οφείλονται τα συμπτώματα που έχει, μιλά για γαστρίτιδα, αλλά η ίδια από τη μια δεν έχει μεγάλη εμπιστοσύνη στη διάγνωση ενός επαρχιακού γιατρού και από την άλλη δεν τολμά να του εκδηλώσει τους φόβους της εξ' αιτίας της πεποίθησης της πως ο γιατρός θα κάνει βούκινο το θέμα σε όλη την πόλη.
Ο ντέντεκτιβ θέλει να μάθει τα πιθανά κίνητρα μιας τόσο σοβαρής πράξης και ο νους του τρέχει πρώτα σε κίνητρα οικονομικά. Δεν είναι όμως έτσι γιατί σχεδόν όλα τα χρήματα του ζεύγους βρίσκονται στα χεριά του συζύγου, ενώ η κυρία Πένγκλεϊ δεν έχει σχεδόν τίποτα. Η γυναίκα βγάζει γρήγορα τον Πουαρό από τα ερωτηματικά που τον βασανίζουν και του λέει ότι τα κίνητρα μπορεί να μην είναι οικονομικά, αλλά είναι ερωτικά. Ο σύζυγος της διατηρεί οδοντιατρείο και έχει ερωτικό δεσμό με την ξανθή νέα και όμορφη γραμματέα του. Αυτή η σχέση είναι κάτι που ο ίδιος δεν καταβάλλει και μεγάλη προσπάθεια να κρύψει και είναι κοινό μυστικό στη μικρή πόλη οπού ζουν.
Ύστερα από τις αποκαλύψεις της μεσόκοπης γυναίκας στον Πουαρό, εκείνος τη ρωτάει αν εκτός από το σύζυγο μένουν και άλλα πρόσωπα μαζί της. Είναι η Τζεσυ, η οικονόμος, και μέχρι πρότινος η νεαρή ανίψια της, Φρίντα Στάντον, η οποία εγκατέλειψε το σπίτι ύστερα από μια φιλονικία που είχε με τη θεία της.
Η κυρία Μπέρκλεϋ τελειώνει τη διήγηση της και παρακαλεί τον Πουαρό να αναλάβει την υπόθεση και την προστασία της ζωής της με απόλυτη εχεμύθεια γιατί δε θέλει να δημιουργηθεί σκάνδαλο. Ο Πουαρό της δίνει το λόγο του και την καθησυχάζει λέγοντας της πως το ίδιο απόγευμα θα την επισκεφτεί μαζί με τον Χάστινγκς λέγοντας σε όλους πως είναι μακρινοί συγγενείς της.
Πράγματι στις 7.00, ύστερα από ένα μακρύ ταξίδι με το τραίνο, ο Πουαρό και ο συνεργάτης του φτάνουν στο σπίτι της κύριας Πένγκλεϊ οπού εκεί πληροφορούνται από την οικονόμο το θάνατο της κύριας μια ώρα πριν την άφιξη τους.

Ο Πουαρό μιλά με όλους τους ύποπτους: Την οικονόμο Τζέσυ, το γιατρό Άνταμς, την ανιψιά Φρίντα Στάντον και τον μνηστήρα της Τζέϊκομπ Ράντνορ, αλλά όχι και με το σύζυγο του θύματος μια που, όπως λέει ο ντέντεκτιβ, είναι περιττό. Ο Πουαρό και ο Χάστινγκς ύστερα από τη συνάντηση του με τους κύριους υπόπτους εγκαταλείπουν την επαρχιακή πόλη και ο Πουαρό κάνει λίγο καιρό υπομονή μέχρι να δρομολογηθούν νέες εξελίξεις που αυτή τη φορά θα δώσουν την απάντηση στο ερώτημα: "Ποιος είναι ο ένοχος".
Ο χρόνος, όπως πολύ σωστά προέβλεψε ο Βέλγος ντέντεκτιβ, είναι κι αυτή τη φορά με το μέρος του!

Οι συντελεστές του έργου.

  • ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ-ΔΙΑΣΚΕΥΗ: Παναγιώτης Καραλής
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κωστής Τσώνος
  • ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Άλκηστις Γάσπαρη, Γιώργος Μοσχίδης, Γιώργος Μιχαλακόπουλος (Ηρακλής Πουαρό), Κατερίνα Μαραγκού, Ντίνος Δουλγεράκης, Τζίνα Δράκου, Γιώργος Γραμματικός.
  • ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Δανάη Ευαγγελίου
  • ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΗΧΩΝ: Γίτσα Βαλμά
  • ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΡΥΘΜΗΣΗ ΗΧΟΥ: Νίκος Χανιώτης
  • ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ: 25 Οκτωβριου 1980
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 42 λεπτά

Τα Ποντίκια είναι ένα θεατρικό μονόπρακτο της Αγκάθα Κρίστι που δεν έχει απολύτως καμιά σχέση με τη γνωστή Ποντικοπαγίδα και μεταδόθηκε από το ελληνικό ραδιόφωνο το 1981.

Μια γυναίκα, η Σάντρα, πηγαίνει στο διαμέρισμα ενός φιλικού της ζεύγους που την προσκάλεσε σε ένα πάρτη που κάνει εκεί.
Χτύπα το κουδούνι, αλλά κάνεις δεν ανοίγει. Ύστερα από αρκετές προσπάθειες διαπιστώνει πως η πόρτα είναι ανοιχτή. Μπαίνοντας μέσα διαπιστώνει πως είναι ολομόναχη και πως πουθενά σε όλο το σπίτι δε φαίνεται να υπάρχει η παραμικρότερη ετοιμασία για το πάρτυ.
Ενώ είναι ακόμα έκπληκτη με αυτά που συμβαίνουν, η εξώπορτα ανοίγει και μπαίνει μια γνωστή της, η Τζένιφερ. Καθεμιά τους απορεί που βλέπει την άλλη και τη ρώτα τι γυρεύει εκεί. Όταν η Σάντρα εξηγεί πως πήγε για το πάρτυ η Τζένιφερ βάζει τα γέλια γιατί όπως λέει, το φιλικό ζευγάρι που έχει στο διαμέρισμα λείπει στο εξωτερικό. Λέει πως η ιδία βρίσκεται στο σπίτι επειδή οι ιδιοκτήτες την παρακάλεσαν να ταΐζει τον παπαγάλο τους ενόσω θα λείπουν. Βγάζει μάλιστα και την τροφή του πτηνού από την τσάντα της και την τοποθετεί στο κλουβί του.
Η Τζένιφερ είναι πολύ καχύποπτη με όλα όσα της λέει η Σάντρα για το περιβόητο πάρτυ και ερωτάει τη φίλη της μήπως στην πραγματικότητα είναι εκεί για να συναντήσει κανέναν άντρα. Η Σάντρα γίνεται έξω φρένων με την προσβολή, αφού μάλιστα τυγχάνει και παντρεμένη, αλλά πριν προλάβει καλά - καλά να αρνηθεί, η πόρτα ανοίγει και πάλι και μπαίνει μέσα ο Ντέιβιντ, ένας γοητευτικός γνωστός της Σάντρας.
Γίνονται οι συστάσεις και η Τζένιφερ φεύγει χαμογελώντας, αφήνοντας αρκετά υπονοούμενα για την ηθική της φίλης της.
Όταν η Σάντρα και ο Ντέιβιντ μένουν μόνοι, αποκαλύπτεται στους ακροατές ότι πράγματι είναι εραστές.
Το περίεργο όμως είναι πως όταν η Σαντρα ρώτα τον νεαρό άντρα πως βρέθηκε εκεί, εκείνος της απαντά πως έλαβε μια δική της ειδοποίηση, ενώ αυτή δεν έχει την παραμικρή ιδέα.
Τρελοί από αναστάτωση και οι δυο προσπαθούν να δώσουν μια λογική εξήγηση για όσα περίεργα συμβαίνουν, ώσπου η πόρτα ανοίγει ξανά...

Μια ιστορία με διαρκή ένταση και αγωνιά που κλιμακώνονται όταν μεταξύ άλλων, ανακαλύπτεται και η ύπαρξη ενός πτώματος μέσα στο σπίτι…

Οι συντελεστές του έργου.

  • ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Ελένη Γιολάση
  • ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ιάκωβος Δρόσος
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μιχάλης Μπούχλης
  • ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Τιτίκα Νικηφοράκη, Τζένη Ζαχαροπούλου, Στέλιος Καλογερόπουλος, Γιώργος Παυλικανίδης, Γιώργος Σαλάχας.
  • ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΡΥΘΜΗΣΗ ΗΧΟΥ: Νίκος Χανώτης
  • ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΗΧΩΝ: Γίτσα Βαλμά
  • ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ: 1988 (28 Νοεμβρίου)
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 42 λεπτά

Το μνημειώδες θεατρικό έργο της Άγκαθα Κρίστι "Η Ποντικοπαγίδα", ανέβηκε στη σκηνή το 1952 κι έκτοτε δεν έπαψε να παίζεται.

Επτά άνθρωποι, πέντε άντρες και δύο γυναίκες, συγκεντρώνονται σε μια εξοχική πανσιόν, στο Μόνσκουελ Μάνορ, που το διευθύνει ένα νεαρό ζευγάρι, η Μόλλυ και ο Τζάιλς Νταίηβις.
Λίγες μέρες ψυχικής ηρεμίας και ξενοιασιάς τους περιμένουν. Τουλάχιστον, έτσι πιστεύουν όλοι. Γρήγορα, όμως, θα διαπιστώσουν πως ανάμεσα τους έχει παρεισφρύσει και ένας στυγερός δολοφόνος, που ήδη έχει σκοτώσει κιόλας κάποιον στο Λονδίνο.
Η μις Λάιον ήταν το πρώτο του θύμα. Και τώρα, αυτή κιόλας τη στιγμή, ο άνθρωπος αυτός, αργά και μεθοδικά, προετοιμάζει ένα δεύτερο ...ίσως και ένα τρίτο, με την απαράμιλλη ικανότητα του ανθρώπου που η ξεχωριστή ευφυία του κατευθύνεται από μια νοσηρή τάση εκδίκησης.
Το χιόνι πέφτει ακατάπαυστα ολόγυρα απ΄ την πανσιόν, δημιουργεί γύρω από τα εγκλωβισμένα πρόσωπα ένα αδιαπέραστο κλοιό, που ευνοεί θαυμάσια τα σκοτεινά του σχέδια. Κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει. Ο αστυνόμος Τρότερ θα δοκιμάσει ένα σωρό έξυπνα τεχνάσματα προκειμένου να παγιδεύσει το δολοφόνο, μα ο σατανικός αυτός άνθρωπος ξεγλυστρά...

Οι συντελεστές του έργου στο "Θέατρο της Κυριακής".

  • ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Νίκος Γκάτσος
  • ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Πόπη Μπάρτζη
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νίκος Γκάτσος
  • ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Γιώργος Πλούτης, Μιχάλης Σακελάριος, Ελένη Χατζηαργύρη, Βύρων Πάλλης, Πέτρος Φυσσούν, Μαρία Φωκά, Γρηγόρης Βαφιάς, Τιτίκα Νικηφοράκη, Σταύρος Ξενίδης, Νίκος Χατζήσκος.
  • ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ: 1961
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 1 ώρα και 45 λεπτά

Το «Τρίγωνο στη Ρόδο» (Triangle at Rhodes), είναι ένα διήγημα από τη συλλογή «Murder in the Mews» (Δολοφονία στους σταύλους αρχοντόσπιτων και άλλες ιστορίες), γραμμένο από την Αγκάθα Κρίστι το 1937.

Όταν ο Ηρακλής Πουαρό σχεδίαζε με το δάχτυλό του ένα τρίγωνο πάνω στην άμμο, σε μια ανάλαφρη συζήτηση με την πρόσφατη γνωριμία του, τη δεσποινίδα Πάμελα Λάιλ, ούτε και ο ίδιος συνειδητοποιούσε πως αυτό αντικατόπτριζε μια άκρως επικίνδυνη κατάσταση.
Βρισκόταν για διακοπές στη Ρόδο και τέτοια εποχή, τέλος Σεπτεμβρίου, το ξενοδοχείο είχε ελάχιστους παραθεριστές. Όμως ο Πουαρό δε διασκέδαζε. Είχε έρθει για διακοπές, σ’ αυτό το πανέμορφο νησί του Αιγαίου, ελπίζοντας ν’ αφήσει πίσω του τις επαγγελματικές του ενασχολήσεις. Κι ωστόσο, οι ευαίσθητες κεραίες του δέχονταν αδιόρατα, μα ανησυχητικά μηνύματα... Να ήταν έτσι;
Σ’ αυτή τη συλλογή περιέχονται άλλα τρία διηγήματα, απ’ τα πιο σημαντικά, με ήρωα τον Ηρακλή Πουαρό, καθώς η Άγκαθα Κρίστι τα συνέλαβε ως ενότητα και τα έγραψε φροντίζοντας ιδιαίτερα την πλοκή, με το μαγικό τρόπο που μας έχει συνηθίσει.
Γυρίστηκε ταινία για την τηλεόραση το 1989 με πρωταγωνιστή τον Ντέιβιντ Σάκετ στο ρόλο του Hρακλή Πουαρό.

Οι συντελεστές του έργου.

  • ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Γιάννης Λύτρας
  • ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ιάκωβος Δρόσος
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Στέλιος Παπαδάκης
  • ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Τρύφων Καρατζάς, Γιώργος Μιχαλακόπουλος, Βιβέτα Τσιούνη, Σοφία Μυρμηγκίδου, Ανδρέας Μπάρκουλης, Νίκος Απέργης, Χαριτίνη Καρόλου, Γρηγόρης Βαφιάς, Ιλιάς Λαμπρίδου, Γιώργος Οικονόμου.
  • ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΗΧΩΝ: Δόμνα Ακατογλίδου
  • ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΡΥΘΜΗΣΗ ΗΧΟΥ: Θόδωρος Γεωργακόπουλος
  • ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ: 1981
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ:47 λεπτά

Ένα από τα πιο γνωστά αστυνομικά μυθιστορήματα της Αγκάθα Κρίστι, Φόνος στο Οριάν Εξπρές (Murder on the Orient Express by Agatha Christie - 1934), σε ραδιοφωνική διασκευή του Δημήτρη Πουλικάκου, με τον Θύμιο Καρακατσάνη στον ρόλο του Ηρακλή Πουαρό που μεταδόθηκε σε 38 συνέχειες από το Β' Πρόγραμμα της ΕΡΤ το 1976.

Όταν ο Σάμουελ Ράτσετ (στην πραγματικότητα ένας γκάνγκστερ με το όνομα Κάσιντι) βρίσκεται νεκρός σε ένα βαγόνι του τρένου Όριεν Εξπρές, έχοντας δεχθεί δώδεκα μαχαιριές κατά τη διάρκεια του ύπνου του, ο Ηρακλής Πουαρώ βρίσκεται αντιμέτωπος με την πιο περίεργη υπόθεση της καριέρας του.
Πλαισιωμένος από ένα πολυεθνικό κύκλο υπόπτων, ο περίφημος Βέλγος ντετέκτιβ προτείνει στο τέλος του βιβλίου δύο πιθανές εξηγήσεις που θα μπορούσαν να παρουσιαστούν στην αστυνομία.
Και, αν και ομόφωνα αποφασίζεται όπως υιοθετηθεί η πρώτη εξήγηση, είναι η δεύτερη εξήγηση εκείνη που επιλύει όλους τους γρίφους και αποκαλύπτει πως όταν όλες οι υπόλοιπες εξηγήσεις απορριφθούν, τότε αυτό που απομένει, όσο απίθανο και αν φαίνεται, δεν μπορεί παρά να είναι και η αλήθεια.

Οι συντελεστές του έργου. Έργο μεγάλης διάρκειας σε τέσσερα μέρη.

  • ΔΙΑΣΚΕΥΗ: Δημήτρης Πουλικάκος
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Στέλιος Παπαδάκης
  • ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Νικήτας Τσακίρογλου (αφηγητής), Θύμιος Καρακατσάνης (Ηρακλής Πουαρό), Δημήτρης Πουλικάκος, Ελισσάβετ Σφακιανάκη, Ρίτα Μπενσουσάν, Μπάμπης Αλατζάς, Δέσποινα Τομαζάνη, Παναγιώτης Κουτρουμπούσης, Εσθήρ Φράγκον, Γιάννης Κώστογλου, Χρήστος Κωστόπουλος, Στέφανος Μεσσήνης, Μπέτυ Λιβανού, Κώστας Ζιώγας.
  • ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Γιώργος Παϊδης
  • ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Αιμιλία Κτενά
  • ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ: 1976
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 6 ώρες και 12 λεπτά

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΑΠΟΛΑΥΣΕΤΕ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΞΕΝΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ| Αλλαγή Κατηγορίας

Charles Exbrayat

Ο Σαρλ Εσμπραγιά ήταν δημοσιογράφος, συγγραφέας αλλά και γευσιγνώστης με πολυάριθμα μυθιστορήματα.

ΜΑΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Federico García Lorca

Ισπανός ποιητής, δραματουργός, μουσικός και θεατρικός συγγραφέας, ένας ταλαντούχος καλλιτέχνης και μέλος της "Γενιάς του 1927".

ΜΑΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

George Bernard Shaw

Ο Tζορτζ Μπέρναρντ Σω ήταν Ιρλανδός θεατρικός συγγραφέας που τιμήθηκε με το Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1925.

ΜΑΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΨΗΦΙΑΚΑ ΟΜΗΛΟΥΝΤΑ ΒΙΒΛΙΑ

>>>>>>>>>